Direktlänk till inlägg 26 juli 2011

Frågan

Av Anitha Östlund - 26 juli 2011 19:52

Tårtan Emma lagat till på morgonen sveptes snabbt ned i arbetskollegornas hungriga magar medan tjattret smattrade i fikarummet.

Slingor av rök syntes i lysrörens gulvita sken, och hostande drack Emma upp saften för att sedan fly ut på lagret där hon mötte Tonie som fångade upp henne. ”Hej där, vart är du på väg? Jag tänkte precis komma in och fira av dig. Förresten när ses vi nästa gång.” Han greppade hennes hand och smekte insidan av handleden med sin tumme. ”Jag saknar dig.” Tonie vände underläppen ut och in för att se extra ledsen ut. De blågrå ögonen lyste av förväntan och gillande.


Förvånat tittade Emma upp och kände en rodnad skjuta upp i ansiktet. ”Jag saknar dig också, men det nya jobbet ligger längre bort och innebär att jag får mindre tid. Vi kan väl höras?” Tonie vände hennes ansikte mot sig och spände ögonen i henne. ”VILL du ses? Eller är det bara ett ord för dig? Det finns något speciellt mellan oss…och jag vill veta vad det är.”

 

Emma lade vikten på än det ena än det andra benet och visste inte riktigt vad hon skulle svara. Känslorna för honom var nya och nyfikna, men förbjudna. Pelle skulle gå under om hon gjorde slut med honom. Han var skör efter faderns plötsliga död, och Emmas tankar på att göra slut blev stumma när hon såg Pelles sorg. ”Tonie…jag har det lite struligt runt mig just nu, och…jag är ledsen…” Emma drog på sig jackan och slet upp dörren för att springande ta sig därifrån.

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anitha Östlund - 8 augusti 2011 17:00

Hittade den här utmaningen på Denise Rudbergs blogg Regler:Varje svar måste börja med första bokstaven i ditt namn! Alla svar måste vara riktiga, hitta inte på ord! Du får inte skriva samma svar två gånger eller skriva ditt eget namn som svar!  1. ...

Av Anitha Östlund - 8 augusti 2011 16:58

Förmiddagen tillbringade jag inomhus med fullt sjå att sära på ungar som åkte ihop i parti och minut. Det är ljudnivå långt över tillåten decibel, och jag tjatar mig blå om att de skall sansa sig. På onsdag är det dags att besöka arbetsförmedlingen...

Av Anitha Östlund - 29 juli 2011 07:25

Researchen till min kommande bok har inneburit många timmar i böcker om mördares tänkande, och ett letande efter varför allt går på tok i ett barns liv. De är ju aldrig födda onda utan skapas till det av omgivningen och andra faktorer.Det är åtskilli...

Av Anitha Östlund - 29 juli 2011 07:24

Jag investerade i tid med dig Ändrade mitt sätt att vara Köpte kläder jag inte tyckte om Flyttade dit jag aldrig någonsin velat Men trots det ville det sig inte riktigt Mitt hjärta var aldrig med mig på våra vandringar bland eleganta hus, oc...

Av Anitha Östlund - 29 juli 2011 07:22

Liggare – gästbok, logg   Ett högt plingande väcker mannen som halvsover i en obekväm trästol som skulle mått bra av en limklick eller två. Han sätter sig upp, och plirar med sömntyngda ögon på kvinnan som står vid disken.   Daniel piggnar...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Anitha Östlunds Gästbok

Skrivpuffar

Skrivpuffar

Varje dag går jag in på sajten skrivpuff och hämtar dagens Tema sedan skriver jag ca femton minuter.

Noveller

Alla ord som trängs i hjärnan måste ut! Dessa kommer här:

Filmmanus

Här hittar du påbörjade filmmanus, tips och tricks plus lite info hur du gör en film.


Ovido - Quiz & Flashcards